2024. szeptember 19. 14:08 - gemes_carphoto

Konzervatív középvezetők készüljetek!

Toyota Camry 2024 2.5 Hybrid gyorsteszt

 Elnézést kérek a főcímben olvasható borzalmas alliterációért, de azt hiszem ezzel egy csapásra be is lőttük az új Camry első számú célcsoportját. Hogy miért mondom ezt, az a cikkből ki fog derülni.

qxqb7224.JPG

KÜLSŐ

 Első pillantásra azt gondolná a laikus szemlélő, hogy az új Camry pusztán egy ráncfelvarrás, ahol semmi más nem történt azon kívül, hogy az előző széria kasznijára "ráműtötték" az aktuális márkaarculatot. Ezzel szemben a valóság az, hogy az autó eleje és a hátsó része is nagy mértékben változott. Újak a lámpák, a lökhárítók, a csomagtér kidolgozása és a felnik is. Sokkal jobb lett a légellenállás, merevebb lett a karosszéria, így tovább nőtt a biztonság, míg a CO2 kibocsátás csökkent. Új színek is választhatók, ezek közül a leghangsúlyosabb az új bronz színű fényezés. Egyelőre csak "Comfort Business" felszereltségű autókat tudtunk vezetni, ezek 17 colos kerekeken gurulnak. A cikk írása közben sikerült egy Executive változatot is körbefotózni, így a csatolt képeken egy egyszerűbb és egy prémium felszereltségű autó is látható.

 20240912_125229.jpg

 BELSŐ

 Az autóban helyet foglalva viszont már első pillantásra szembetűnő a változás. Lássuk be volt honnan feljönni, hiszen a kifutó Camry infotainment rendszere már nem igazán felelt meg a legújabb kor igényeinek. A Camry is megkapta az új C-HR-ben debütált 12,3 colos szélesvásznú központi érintőkijelzőt felhőalapú navigációval, vezeték nélküli Apple Carplay és Android Auto telefontükrözéssel, valamint elérhetővé vált a My Toyota applikációból távvezérelhető klíma is. Comfort és Business felszereltségen 7 colos, míg Prestige és Executive felszereltségi szinten 12 colos a digitális műszeregység. Ami nekem külön tetszett, hogy a központi kijelző szépen integrálva lett, nem csak egy utólagosan odaragasztott tablet hatását kelti, ráadásul a látómezőnkből se takar ki semmit. A központi fejegységen futó szoftver sok más Toyota modellből már ismerős lehet. Továbbra sem ez az autó legerősebb része, néha vannak idegesítő hibái, de az elődmodellhez képest azért zongorázni lehet a különbséget. Ezeket leszámítva viszont teljesen klasszikus az autó utasterének a kialakítása. Megvan a fizikai klímapanel, meghagyták a hagyományos váltókart, nincs shift by wire. Nincsenek idegesítő érintésérzény felületek, sok extrához - mint pl. az ülés vagy a kormányfűtés - vannak rendes gombok. 

eodg9968.JPG

 A belépő Comfort szinten szövet az ülések kárpitozása, Business szinten fekete szintetikus bőr, míg Prestige és Executive szinten 3 féle valódi bőrbelső közül választhatunk. A felszereltségi szinteket átdolgozták a kifutó modellhez képest. Az első és a második két szint az eddigieknél markánsabban meghatározza a választékot. A Comfort, illetve a Business szint az általános igényeket bőven kielégíti, ezek lehetnek majd a klasszikus flotta autók. A régi Prestige felszereltség tulajdonképpen megszűnt, mert a mostani inkább a régi Executive-nak felel meg, míg az Executive felszereltség a kifutó Executive VIP-vel azonos leginkább.

qcws3817.JPG

TECHNIKA

 Egy Toyota-nál talán nem meglepő, hogy a legkomolyabb változások a lemezek alatt történtek. A Camry Európában továbbra is csak full hybrid-ként rendelhető, kizárólag elsőkerék hajtással. Természetesen az új modell is megkapta az 5. generációs hybrid hajtásláncot; most már nem Ni-Mh, hanem Li-ion akkumulátor van az autóban. A 2,5 literes, 4 hengeres szívó(!) benzinmotor teljesítménye 178 helyett már 186 LE, a rendszerteljesítmény pedig 218-ről 230 LE-re emelkedett. Az átlagfogyasztás és leginkább a CO2 kibocsátás jelentősen csökkent, ami megint csak örvendetes hír a flottakezelők számára.

khtq6122.JPG

 A biztonság természetesen 5 csillagos. Az autóhoz már Comfort szinten is jár a térdlégzsák, illetve az első két utas közötti légzsák. Már a belépőmodellben is annyi vezetéstámogató rendszer van, hogy egy külön cikket lehetne róla írni. Az új Camry ebben is kiemelkedő, hiszen egyik vetélytársa sem kínál alapáron ennyi extrát. Magasabb szinteken pedig ott a 360 fokos kamera, az első keresztirányú forgalomra figyelmeztető rendszer, a sávváltást támogató rendszer, a digitális belső tükör, a HUD, a 3 zónás klíma és sok minden más. Napfénytető vagy panorámatető viszont még a legjobban felszerelt változathoz sem rendelhető. Az ablaktörlőlapát jégmentesítő ugyan szériatartozék, viszont a teljesértékű első szélvédőfűtés nem elérhető.

MENET KÖZBEN

 Az autó menettulajdonságaira eddig sem lehetett túl sok panasz, de a 2,5 literes benzinmotor az új hybrid rendszerrel kombinálva meglepően dinamikusan mozgatja a közel 1600 kg önsúlyú autót. Nem fárasztanék senkit különböző katalógus adatokkal, az sokkal beszédesebb, hogy egyik autóból a másikba átülve érezhetően jobbat lép a Camry, mint egy 193 lóerős turbódízel Superb, pedig annak elvileg 400 Nm a forgatónyomatéka. A futómű is jól vizsgázott, kifejezetten rossz úton is szépen kirugózza az úthibákat, ezzel együtt jó az úttartása, nagy sebességnél és kanyarban is semlegesen viselkedik - tegyük hozzá, hogy ez ebben a kategóriában alap elvárás.

duex6661.JPG 

 Az üléseket első blikkre átlagosnak mondanám, de az oldaltartásuk jobb, mint az elődmodellben volt. Hogy hosszú távon mennyire kényelmesek, arról egyelőre nem tudok nyilatkozni, az viszont biztos, hogy ez az a pont, ahol a Camry nem tudja tartani a versenyt a konkurensekkel. A deréktámasz csak 2 irányban állítható, nincs masszázs funkció és az állítható combtámaszt is elfelejthetjük.

uyud2183.JPG

 

ÖSSZEGZÉS

 Tökéletes autó nem létezik és nyilván az új Camry sem az. Fájó pont bizonyos extrák hiánya, de a gyártó nagyon ügyel arra, hogy az európai piacon a Camry még véletlenül se tévedjen a Lexus ES vadászterületére. Lehet a kákán is csomót keresni, de az igazság az, hogy a Toyota európai csúcsmodellje bizony feladja a leckét a konkurenciának. Az autó listaáron 16.620.000 Ft-ról indul, a legmagasabb Executive felszereltség árcédulájára pedig 20.100.000 Ft van írva. Ez első hallásra talán kicst erősnek tűnik, viszont az importőr már a bevezetés pillanatában egy elég masszív flottakedvezménnyel rukkolt elő, így az autó céges vásárlás esetén már 13.990.000 Ft-tól elérhető. Ha ehhez még hozzáveszzük az alacsony fenntartási és szervizköltségeket és a várható magas maradványértéket, akkor bizony könnyen lehet, hogy az új Camry képében a középvezetők és a flottamenedzserek új kedvencét üdvözölhetjük.

RÖVID VIDEÓ:

https://www.youtube.com/shorts/FqvkJYMezVw

KÉPGALÉRIA: 

https://www.facebook.com/gemesauto/posts/pfbid0fwnSYmhRcVjUNvhr8ttMkCJeW37RmagKoLZwtsk7J77YQDyq79SKjSNCHzYKVDaAl

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://gemes-carphoto.blog.hu/api/trackback/id/tr4218492976

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása